فعالیت های مناسب در فصل بهار برای کودکان نوپا Toddlers
نوشته شده توسط : dreamers nursery

فعالیت های بهاری برای کودکان نوپا Toddlers

 

 

بهار زمان فوق العاده ای از سال برای کودکان نوپا است تا در فضای باز کاوش کنند و در فعالیت های سرگرم کننده و آموزشی شرکت کنند. همانطور که هوا گرم می شود و گل ها شروع به شکوفه دادن می کنند، فرصت های زیادی برای تشویق کودکانتان به یادگیری از طریق بازی وجود دارد. در این راهنما، ما برخی از بهترین فعالیت‌های بهاری را برای کودکان نوپا که یادگیری، خلاقیت و سرگرمی را ترویج می‌کنند، بررسی می‌کنیم.


بازی حسی Sensory Play


بازی حسی راهی عالی برای درگیر کردن حواس کودک نوپا و ارتقای رشد شناختی است. در اینجا چند ایده برای فعالیت های بازی حسی بهاری وجود دارد:


سطل گل حسی Flower Sensory Bin


یک سطل حسی پر از گل های بهاری رنگارنگ مانند نرگس، لاله و سنبل ایجاد کنید. مواد مختلفی مانند بیل‌های کوچک، قوطی‌های آبیاری و حشرات پلاستیکی را برای اکتشاف کودک خود در نظر بگیرید. این فعالیت کودک شما را تشویق می کند تا در بازی های تخیلی شرکت کند و بافت ها و عطرهای مختلف گل ها را کشف کند.


سطل حسی لانه پرنده Flower Sensory Bin


یک سطل حسی پر از موادی ایجاد کنید که پرندگان ممکن است از آن برای ساختن لانه خود استفاده کنند. شاخه‌ها، علف‌ها و پرها را بگنجانید و کودک نوپای خود را تشویق کنید تا مواد را کشف کند و لانه پرنده خود را بسازد. این فعالیت به رشد مهارت های حرکتی ظریف کمک می کند و تخیل کودک شما را تشویق می کند.


فعالیت در فضای باز Outdoor Activities


بهار بهترین زمان برای بیرون رفتن و گشت و گذار در طبیعت است. در اینجا چند فعالیت در فضای باز که برای کودکان نوپا مناسب است آورده شده است:


طبیعت گردی Nature Walk


با کودک نوپا قدم بزنید و مناظر و صداهای بهار را کشف کنید. فرزندتان را تشویق کنید که به دنبال پرندگان، حشرات و سایر نشانه های بهار مانند شکوفه دادن گل ها و درختان باشد. این فعالیت، قوای بدنی را تقویت می کند و کودک شما را تشویق می کند تا مهارت های مشاهده را توسعه دهد.


حباب بازی Bubble Play


با کودک نوپا خود حباب‌ها را باد کنید و او را تشویق کنید که حباب‌ها را تعقیب کند. این فعالیت مهارت های حرکتی درشت را تقویت می کند و کودک شما را تشویق می کند تا علت و معلول را کشف کند.


هنر و خلاقیت Art and Creativity


با این فعالیت های هنری بهاری خلاقیت فرزندتان را تشویق کنید:


نقاشی گل بهاری Spring Flower Painting


رنگ و کاغذ را در اختیار کودک نوپای خود قرار دهید و او را تشویق کنید تا نقاشی های گل بهاری خود را بسازد. از رنگ های متنوع و ابزارهای مختلف مانند قلم مو، اسفنج و تمبر برای تشویق خلاقیت و آزمایش استفاده کنید.


کاترپیلار کارتن تخم مرغ Egg Carton Caterpillar


با استفاده از کارتن تخم مرغ، رنگ و پاک کننده لوله، یک کاترپیلار درست کنید. کارتن تخم مرغ را در فنجان های جداگانه برش دهید، هر فنجان را با رنگ متفاوت رنگ آمیزی کنید و سپس روی هر فنجان پاک کننده های لوله را بچسبانید تا آنتن ایجاد شود. این فعالیت مهارت های حرکتی ظریف را تقویت می کند و کودک شما را تشویق می کند تا از تخیل خود استفاده کند.


جمعبندی


بهار زمان فوق العاده ای برای کودکان نوپا برای کاوش، یادگیری و تفریح است. این فعالیت‌های بهاری برای کودکان نوپا برای ارتقای یادگیری و خلاقیت طراحی شده‌اند و در عین حال کودک شما را تشویق می‌کنند تا در بازی‌های تخیلی شرکت کند و دنیای اطراف خود را کشف کند. چه در حال پیاده روی در طبیعت باشید، چه نقاشی گل بسازید یا با حباب بازی کنید، فرصت های زیادی برای کودک شما برای یادگیری و رشد در این بهار وجود دارد.

تهیه شده در گروه تولید محتوای دریمرز نرسری





:: برچسب‌ها: dreamers nursery , nursery in dubai , jumeirah 3 ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: